Het mooie leven

Gepubliceerd op 18 september 2017 om 13:21

Zeven weken na het overlijden van Koen staat onze vakantie gepland. Ieder jaar gaan mijn moeder en ik 10 dagen samen op vakantie, dit keer naar Curaçao. Koens verjaardag valt precies in onze vakantie; even hebben we het erover gehad of we wel zouden gaan. Heel even, want waarom zouden we niet gaan?

Koen had absoluut niet gewild dat we vanwege hem thuis zouden blijven. Sterker nog; hij zou woest zijn.. We zijn toch zeker niet gek geworden?!

Op 13 september is het dan zover.

Pa en Manuel brengen ons naar het station in Zwolle. Onderweg vraagt Manuel of we onze paspoorten hebben.. Paspoort? Nee joh, ik heb altijd een ID kaart gehad.. Ineens beseffen we ons dat ik toch echt een paspoort nodig heb voor deze vlucht! Na google te hebben afgezocht en naar Schiphol te hebben gebeld, blijkt dat je een noodpaspoort aan kunt vragen. Niet iedereen krijgt er zomaar één, dus dat was nog even spannend, maar ik voldeed aan de eisen en mocht naar Curaçao!

Na een vlucht van bijna tien uur (en ongeveer 4 films later) komen we aan op Curaçao. We hebben gekozen voor een verblijf op basis van logies; lekker zelf boodschappen doen en (min of meer) gezond eten deze vakantie. We hebben een heerlijk huisje met airco op de slaapkamer; geen overbodige luxe met deze temperaturen.. Nadat we zijn gesetteld, lopen we 's avonds nog even naar het strand om wat te drinken.

Aan een picknicktafel met onze voetjes in het zand, kijken we uit over het strand en de oceaan. In de verte komen dreigende wolken onze kant op. Prachtig! De wind trekt aan en we besluiten beschut aan de bar te gaan zitten. We houden het niet lang vol, want we zijn erg moe van de reis. Het is hier 6 uur later dan thuis, dus tegen de tijd dat we naar bed gaan ben ik al 23 uur op..

De eerste dag

Terwijl we zitten te ontbijten op ons terras, klimt er een leguaan op de rotsen voor ons om op te warmen in de zon. Even later komt er nog een mooie groen met blauwe hagedis bij. Wauw!

Na het onbijt gaan we lekker naar het strand. We zwemmen en snorkelen de hele dag. Het is hier prachtig! We hebben briljante snorkelmaskers en dachten dat we voor gek zouden lopen, maar niets is minder waar: iedereen heeft hier zo'n ding en de ouderwetse snorkel is een uitzondering! Wat hebben we gelachen om onze maskers, maar wat is het een uitvinding! Ideaal.

In de loop van de dag komen we tot de conclusie dat het hier wel erg warm is.. Ik draag Koens G-Shock horloge en deze geeft bijna 38 graden aan.. Stiekem veel te warm voor ons, maar daar doen we niks aan. Ja, vooral veel het water in. Na google te hebben geraadpleegd, blijkt september de warmste maand te zijn op Curaçao! Dat verklaart de hitte.. Echt iets voor ons om juist nu hier naar toe te gaan!

Ondanks dat we ons goed hebben ingesmeerd, zijn we beide flink verbrand.. en dan ook echt flink.. Gelukkig kunnen we er samen om lachen :)  De overige dagen zwemmen en snorkelen we met kleding aan en verbranden we gelukkig niet verder..

En dan is het maandag..

18 september.. Koens verjaardag.. We zien er niet tegenop, het is niet raar, voelt niet vreemd en is alles behalve moeilijk.

Wederom een heerlijke stranddag. Het water is vandaag rustiger dan gister, dus we zwemmen en snorkelen weer volop.

Pa en Manuel eten chinees bij Ido, Deb en de kids. Fijn dat ook zij lekker samen zijn. Rond 12.00 uur Facetimen we even vanaf het strand. Het is bij hen nu 18.00 uur en ze hebben het eten op, dus dat kan mooi.

Met onze voetjes in het water kletsen en lachen we, laten hen onze prachtige omgeving zien (terwijl het daar regent) en hangen blij weer op. Het was fijn om ze allemaal even te zien en te spreken.

Tijdens de lunch proosten we op Koen en op het leven.

We kletsen, we lachen, we lezen, relaxen, zwemmen en snorkelen. We hebben lol, we zijn stil, in gedachten verzonken, ontspannen en genieten.. We genieten.. We genieten van al het moois om ons heen, van de zon, de zee, het strand, de omgeving, de natuur en van de mensen. De prachtige vogels, kolibries, hagedissen, leguanen en vissen.

Woensdag doen we een snorkeltrip en hopen we nog meer moois te zien, maar voor nu is het goed.. Voor nu is het mooi..

Wij kiezen samen voor het mooie leven en weten dat dat is wat Koen zou willen ❤️